תחזוקת אופניים בסיסית

 

 

היום נדבר על התחזוקה הבסיסית שאתם צריכים לבצע באופניים שלכם, אחרי הרכיבה או לפני הרכיבה הבאה, שתשמור על האופניים שלכם תקינים, בטוחים, וגם תחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתחזוקה. הנה אנחנו מתחילים!

הדבר הראשון שאנחנו הולכים לבדוק היום זה הצמיגים שלנו והגלגלים שלנו. מה נבדוק? נבדוק בצמיגים שיש לנו צמיגים שלמים, אין לנו קרעים, אנחנו יכולים לראות שלצמיגים לא חסרות חתיכות, אנחנו צריכים לראות גם שאין לנו בליטות בצמיג.

הדבר הבא שנבדוק אלו הגלגלים שלנו. נעבור על הגלגלים, נעבור על החישוק, נראה שאין לנו דנטים, נראה שאין לנו פגמים בחישוק. נעבור על החישורים שלנו, הסליקים, השפיצים. נעבור עליהם עם הידיים, בזוגות, נראה שכולם בלחץ פחות או יותר שווה ונעבור ויזואלית על הגלגל הקדמי ועל הגלגל האחורי ונראה שהם נראים לנו תקינים ושלמים.

אנחנו רוצים לראות שאין לנו חופשים בגלגלים. נחזיק את הכידון או את הכסא, וננער את הגלגל. הדבר השני שרוצים לראות זה שהשחרורים המהירים שלנו בגלגלים סגורים כמו שצריך גם בגלגל הקדמי וגם הגלגל האחורי.

הדבר הבא שעליו נעבור הוא ה"הד-סט", מיסבי הראש שלנו.

נעשה את זה בצורה מאוד פשוטה: נחזיק את האופניים, נלחץ על הברקס הקדמי וננענע את האופניים קדימה ואחורה. נשים את האצבעות כאן – במידה ויש לנו חופש אנחנו נרגיש אותו ואז נצטרך לבצע חיזוק פשוט, נפתח את הברגים בהד-סט, בסטם שלנו, את שני הברגים בצדדים, נהדק את הבורג העליון ונסגור את ברגי הצד של הסטם וההד-סט שלנו מסודר.

אחרי שביצענו את הדבר הזה נשים עוד פעם את האצבעות, ננענע את האופניים קדימה כשאנחנו לוחצים על הברקס הקדמי ונראה שלא נשאר לנו חופש.

הדבר הבא שאותו נבדוק באופניים הם בולמי הזעזועים שלנו.

דבר ראשון שנעשה זה נסתכל עליהם נראה שאין לנו שריטות ואין לנו דפיקות בבולמים, גם ברגליים של הבולם הקדמי וגם ברגליים.. גם ברגל של הבולם האחורי.

נראה שאין לנו נזילות שמן משום מקום בבולם.

נבצע למעשה עבודה של הבולם, נראה שהבולם, גם הקידמי וגם האחורי, עובדים בצורה חלקה, ושכל הפונקציות בבולמים כמו נעילה וריבאונד תקינות גם הן.

נבדוק את השרשרת ואת גלגלי השיניים שלנו, נבצע סקירה של השרשרת, נסובב את הקראנק נראה שכל החוליות שלנו שלמות שגלגלי השיניים שלנו שלמים שאין לנו שיניים חסרות.

נעבור גם על הכבלים של ההילוכים, נראה שהכבלים שלנו שלמים שאין לנו קצוות מפוצלים, שאין לנו לכלוך שנמצא בכניסה לכבלים, כדי שמערכת הילוכים תעבוד יותר טוב.

אני חייב לציין שהכבל הוא המרכיב הכי פשוט במערכת ההילוכים שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר. במידה והכבלים שלכם כבר זקוקים להחלפה העברת ההילוכים שלכם תהיה מאוד מאוד איטית ומאוד מסורבלת. החלפה קטנה תפתור לכם את כל הבעיות האלה.

הדבר השני שנעשה על מנת לבדוק את מערכת ההילוכים הוא באחת משתי שיטות:

או שנרים את האופניים, נסובב את הקראנק ונראה שכל הילוכים עוברים,

או פשוט לעשות סיבוב קטן ליד הבית, להעביר את כל ההילוכים. במידה וחלק מההילוכים שלנו, השרשרת לא מגיעה אליהם או שיש לנו עיכוב בהעברת ההילוכים, אנחנו צריכים לבדוק את זה קצת יותר לעומק: או לגשת לחנות או לחכות אחד מהסרטונים הבאים שלנו, שבאים ללמד איך אנחנו מסודרים את ההילוכים.

מערכת הבלמים שלנו היא עוד משהו שאנחנו צריכים לבדוק. נבצע לחיצה של ידיות הברקס, במידה ויש לנו דיסקים הידראוליים נראה שהידיות לא מרגישות ספוגיות.

נסתכל גם על שלמות הרוטורים שלנו וגם על שלמות הקליפר. נבצע לחיצה, נראה שאין לנו חופשים ודבר נוסף שנעשה, אנחנו יכולים להציץ פנימה לתוך הקליפר ולראות שעדיין יש לנו בשר ברפידות. אנחנו צריכים פחות ממילימטר, אבל אנחנו עדיין צריכים לראות שבשתי הרפידות יש לנו בשר.

אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לעשות במהלך הטיפול שלנו באופניים הוא חיזוקים.

כל מה שאנחנו צריכים הוא מפתח אלן שיש בו את האלנים בדרך כלל 4 מילימטר, חמישה ושישה מילימטר ואנחנו צריכים פשוט לחזק את כל האלנים שאנחנו רואים באופניים.

נתחיל מקדימה מהקליפרים של הברקסים נעבור להד-סט, כל בורג אלן שאנחנו רואים באופניים.

לא נשתמש בכוח רב, נשתמש במפתח קטן נפעיל כוח יד כדי לא לפגוע את הברגים ולהפוך את האופניים

שלנו להרבה יותר בטוחים.

אני מאוד נהניתי היום נתראה בסרטון הבא ושיהיה לכם יום מצויין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ציוד ב-10% הנחה
ספא אופניים חינם
חולצת רכיבה מתנה
כמעט....
ציוד ב-15% הנחה
מתנה 250 ש"ח
ציוד ב-20% הנחה
היום לא זכית....
ציוד ב-25% הנחה
מתנה 100 ש"ח
ההזדמנות שלך לזכות בפרס שווה!
מה לעשות כדי לזכות? רק לרשום את מספר הטלפון שלך, ללחוץ על הכפתור הירוק, לסובב ולזכות!
אנחנו רוצים לעשות לך טוב. לעולם לא נשלח לך הודעות זבל או נעביר את המספר שלך למישהו אחר ותמיד אפשר להפסיק לקבל הודעות בקליק אחד.
  • אפשרות זכיה אחת לכל מספר טלפון