רוכבים מתחילים תיקוני אופניים – החלפת אוזן עקומה או שבורה תפקיד האוזן באופניים הוא לשמש מעין פיוז, במקרה שהמעביר האחורי מקבל מכה, מסלע או משהו אחר, האוזן, שעשויה מחומר רך יותר מאשר השלדה, תתעקם בכדי שהשלדה לא תישבר. אם האוזן מתעקמת מעביר ההילוכים יזוז ממקומו וההילוכים לא יהיו מכוונים, במקרה שהאוזן התעקמה מאד הדבר יכול לגרום לזה שמעביר ההילוכים האחורי יזוז לתוך הגלגל האחורי ויגרום נזק גדול. בכדי להחליף את האוזן, דבר ראשון נפרק את הגלגל האחורי. לאחר מכן יש לפרק את המעביר האחורי מהאוזן. לאחר שפרקנו את המעביר, נפרק את האוזן. ברוב האופניים האוזן תהיה מחוברת לשלדה בעזרת בורג אלן 5 מ"מ אחרי שפרקנו את האוזן, אמורים להיות לנו: האוזן העקומה, האוזן ספייר החדשה, הבורג והאום (ברוב המקרים, בחלק מהסוגי האוזניים אין אום ובחלק יש ברגים מסוג שונה) נניח את האוזן החדשה במקום, כמו שאתם רואים לכל אוזן צורה מיוחדת ולכן אוזן לאופניים מסויימים לא בהכרח תתאים לאופניים אחרים, גם אם האופניים מאותו ייצרן. לכן חשוב להצטייד באוזן ספייר שתתאים לאופניים שלכם לא לשכוח להכניס את האום מהצד הפנימי של שלדת האופניים נחבר חזרה את המעביר האחורי אל האוזן חשוב מאד! כשמרכיבים את המעביר האחורי בחזרה, חשוב לשים לב שהבורג במעביר האחורי "יושב" על הבליטה באחורי האוזן (כפי שמראה התמונה) לאחר שחיברנו את המעביר האחורי נחזיר את הגלגל למקום ונוכל להמשיך בנסיעה ללא חשש
בני אומר: אחלה הסבר! קבלתי מכה רצינית והתעקמו לי האוזן והמעביר. ההסבר שלך מאוד עזר לי להבין מה אני צריך להחליף ואיך. תודה 21/07/2020 at 14:27 הגב
אחלה הסבר! קבלתי מכה רצינית והתעקמו לי האוזן והמעביר. ההסבר שלך מאוד עזר לי להבין מה אני צריך להחליף ואיך. תודה