העברת הילוכים נכונה

 

היי, מה שלומכם?

בסרטון היום אנחנו הולכים לדבר על העברת הילוכים נכונה. העברת הילוכים נכונה גם תהפוך את הרכיבה שלכם למהנה יותר – פחות רעשים, פחות עצבים על זה שההילוכים שלכם לא עוברים כמו שצריך, וגם תחסוך לכם לא מעט כסף, מכיוון שהעברת הילוכים נכונה מונעת בלאי של השרשרת, של הקסטה, של המעבירים. הנה אנחנו מתחילים!

למעשה יש לנו שני דברים שחשובים בהעברת הילוכים נכונה: הדבר הראשון הוא בזמן העברת ההילוך קצת פחות לחץ על הפדל. למה קצת פחות לחץ על הפדל? מכיוון שכשאנחנו לוחצים על הפדל, אפילו שמים עליו מעט מאוד משקל, החלק העליון של השרשרת נהפך להיות קשה כמו מוט ברזל! במידה ואנחנו נבצע העברת הילוכים כשיש לנו כאן לחץ מאוד מאוד גבוה על השרשרת, אנחנו ניצור צביטות קטנות בקסטה וגם נבצע מתיחה של השרשרת וככה אנחנו יוצרים למעשה יותר בלאי.

ולכן בזמן העברת הילוכים קצת פחות לחץ על הפדל. כמו חצי קלאץ' בחלקיק שנייה הזה שבו אנחנו לוחצים על השיפטר, אנחנו רוצים קצת להרפות את הרעש, אם שמענו רעש ממעביר הילוכים, בעיקר בזמן הורדת הילוכים, זה אומר שהפעלנו יותר מדי לחץ. בהעברה הבאה להפעיל פחות לחץ.

הדבר השני שאנחנו צריכים למדבר עליו הוא הצלבות. היום בחלק מהאופניים, בעיקר באופניים הפשוטים יותר, יהיו לנו שלוש פלטות מקדימה. מה שחשוב – להימנע מהצלבות! כשאנחנו בפלטה האמצעית אנחנו יכולים למעשה להשתמש בכל הילוכים מאחורה. כשאנחנו בפלטה הגדולה, המהירה, אנחנו נשתמש רק בשלושת ההילוכים המהירים: במקרה של מערכת 8 הילוכים בהילוכים 6 7 ו-8, וכשאנחנו יורדים לפלטה הקטנה, (הגענו לעלייה) אנחנו נשתמש רק בהילוכים 1 2 ו-3.

דבר נוסף שחשוב לנו לדבר עליו וקשור לחלק הראשון: מכיוון שאנחנו רוצים לבצע את העברת הילוכים עם פחות לחץ – אנחנו רוצים לבצע את העברת ההילוכים, בעיקר את הורדת הילוכים, לפני שאנחנו מגיעים לעליה כדי לא לבצע אותה בלחץ ולכן אנחנו נבצע את הורדת ההילוכים כשאנחנו צופים מה הולך להגיע לנו בהמשך. במידה והגענו ואנחנו באמצע העלייה ואנחנו כבר מדוושים בלחץ גבוה ורוצים להוריד הילוכים, ניתן כמה פידולים חזקים, נצבור קצת מומנטום, קצת מהירות, כדי שנוכל להוריד את הלחץ.

נוריד לחץ, נוריד שניים, שלושה הילוכים במכה ונחזור לפדל לאט, מכיוון שכשאני לוחץ על השיפטר עכשיו הורדתי שני הילוכים, עדיין לא קרה שום דבר, ההילוכים יתחלפו רק כאשר אני אסובב את הפדלים ולכן אני צריך לחזור לפדל חלש.

לסיכום העברת הילוכים נכונה, אנחנו צריכים להקפיד על שני דברים: הדבר הראשון הוא לא להעביר הילוכים כשאנחנו בלחץ גבוה על הפדלים. זה אומר מבחינתנו גם כשאנחנו מגיעים לעלייה להסתכל עוד כמה עשרות מטרים קדימה, לראות אם הולכת להגיע עליה גדולה יותר, לעשות את העברת ההילוכים לפני שאנחנו מגיעים לקטע התלול יותר, והדבר השני הוא כשיש לנו שלוש פלטות מקדימה להימנע מהצלבות. אנחנו לא רוצים למעשה לפגוע בקו של השרשרת. אני מקווה שתהיה לכם רכיבה נעימה ושתשמרו על מערכת ההילוכים שלכם.

אנחנו נתראה בסרטון הבא ושיהיה לכם יום מצויין. יאללה ביי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ציוד ב-10% הנחה
ספא אופניים חינם
חולצת רכיבה מתנה
כמעט....
ציוד ב-15% הנחה
מתנה 250 ש"ח
ציוד ב-20% הנחה
היום לא זכית....
ציוד ב-25% הנחה
מתנה 100 ש"ח
ההזדמנות שלך לזכות בפרס שווה!
מה לעשות כדי לזכות? רק לרשום את מספר הטלפון שלך, ללחוץ על הכפתור הירוק, לסובב ולזכות!
אנחנו רוצים לעשות לך טוב. לעולם לא נשלח לך הודעות זבל או נעביר את המספר שלך למישהו אחר ותמיד אפשר להפסיק לקבל הודעות בקליק אחד.
  • אפשרות זכיה אחת לכל מספר טלפון