העברת הילוכים נכונה

 

היי, מה שלומכם?

בסרטון היום אנחנו הולכים לדבר על העברת הילוכים נכונה,שגם תהפוך את הרכיבה שלכם למהנה יותר עם פחות רעשים ופחות עצבים על זה שההילוכים לא עוברים כמו שצריך, וגם תחסוך לכם לא מעט כסף, מכיוון שהעברת הילוכים נכונה מונעת בלאי של השרשרת, של הקסטה ושל המעבירים. הנה אנחנו מתחילים!

למעשה יש לנו שני דברים שחשובים בהעברת הילוכים נכונה: הדבר הראשון הוא הורדת לחץ מהפדל בזמן העברת ההילוך. למה קצת פחות לחץ על הפדל? מכיוון שכשאנחנו לוחצים על הפדל, אפילו שמים עליו מעט מאוד משקל, החלק העליון של השרשרת נהפך להיות קשה כמו מוט ברזל. במידה ואנחנו נעביר הילוכים כשיש לנו לחץ גבוה על השרשרת, אנחנו ניצור צביטות קטנות בקסטה וגם נבצע מתיחה של השרשרת וככה ניצור למעשה יותר בלאי. לכן בחלקיק שנייה הזה שבו אנחנו לוחצים על השיפטר, אנחנו רוצים קצת להרפות את הלחץ בדיווש, אם שמענו רעש ממעביר הילוכים, בעיקר בזמן הורדת הילוכים, זה אומר שהפעלנו יותר מדי לחץ.

הדבר השני שאנחנו צריכים לדבר עליו הוא הצלבות. היום בחלק מהאופניים, בעיקר באופניים הפשוטים יותר, יהיו לנו שלוש פלטות מקדימה. מה שחשוב – להימנע מהצלבות של השרשרת. כשאנחנו בפלטה האמצעית אנחנו יכולים למעשה להשתמש בכל הילוכים מאחורה. כשאנחנו בפלטה הגדולה, המהירה, אנחנו נשתמש רק בשלושת ההילוכים המהירים: במקרה של מערכת 8 הילוכים בהילוכים 6 7 ו-8, וכשאנחנו יורדים לפלטה הקטנה (כשהגענו לעליה) אנחנו נשתמש רק בהילוכים 1 2 ו-3.

דבר נוסף שחשוב לנו לדבר עליו וקשור לחלק הראשון:

מכיוון שאנחנו רוצים לבצע את העברת הילוכים עם פחות לחץ – אנחנו רוצים לבצע את העברת ההילוכים, בעיקר את הורדת הילוכים, לפני שאנחנו מגיעים לעליה כדי לא לבצע אותה בלחץ.

אנחנו נבצע את הורדת ההילוכים כשאנחנו צופים מה הולך להגיע לנו בהמשך. במידה והגענו לאמצע העלייה ואנחנו כבר מדוושים בלחץ גבוה ורוצים להוריד הילוכים, ניתן כמה פידולים חזקים, נצבור קצת מומנטום, קצת מהירות, כדי שנוכל להוריד את הלחץ ולהוריד בקלות את ההילוכים.

נוריד שניים, שלושה הילוכים במכה ונחזור לפדל לאט, מכיוון שכשלוחצים על השיפטר ומורידים שניים-שלושה הילוכים, עדיין לא קרה שום דבר, ההילוכים יתחלפו רק כאשר חוזרים לסובב את הפדלים ולכן צריכים לחזור לדווש חלש.

לסיכום העברת הילוכים נכונה, אנחנו צריכים להקפיד על שני דברים: הדבר הראשון הוא לא להעביר הילוכים כשאנחנו בלחץ גבוה על הפדלים. זה אומר מבחינתנו גם כשאנחנו מגיעים לעלייה להסתכל עוד כמה עשרות מטרים קדימה, לראות אם הולכת להגיע עליה גדולה יותר, לעשות את העברת ההילוכים לפני שאנחנו מגיעים לקטע התלול יותר.

הדבר השני הוא כשיש לנו שלוש פלטות מקדימה להימנע מהצלבות. אנחנו לא רוצים למעשה לפגוע בקו הישר של השרשרת.

אני מקווה שתהיה לכם רכיבה נעימה ושתשמרו על מערכת ההילוכים שלכם.

אנחנו נתראה בסרטון הבא!

תגובה אחת על הפוסט “העברת הילוכים נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקוח.ה יקר.ה
אחרי כמעט חצי שנה במילואים במלחמת חרבות ברזל אנחנו בחזרה בחנות!
החנות פתוחה כרגיל למעט ביום שישי הקרוב ה- 5/4 שבו תהיה סגורה.
מאוד נשמח לראות אותך.
התגעגענו ❤️
עמית ושגיא

דילוג לתוכן