מדריך קנייה – אופני הרים "29 / "27.5 / "26

אתם חדשים בעולם האופניים וכבר מבולבלים מהיצע האופניים שקיימים כיום? הגעתם לחנות או נכנסתם לאינטרנט ונתקלתם בהמון מושגים חדשים שנשמעו לכם כמו סינית? מה כל ה"רעש" הזה סביב גודל הגלגל, בסך הכל רציתם אופניים.

אולי אתם רוכבים כבר כמה זמן על אופניים והחלטתם לשדרג אותם ואתם לא מבינים למה פתאום מציעים לכם אופניים עם גלגלים גדולים יותר?

תסמכו עלינו – אתם לא היחידים שמבולבלים, בשנים האחרונות גדל מאוד מבחר האופניים והאפשרויות בכל הנוגע לגיאומטריות, גודל גלגל, עיצוב ומחירים. מי שמחליט לרכוש אופניים, צריך להכריע בין זנב קשיח או שיכוך מלא? "26, "27.5 או 29 אינצ'? נוסף על כל שאר הבחירות – של חברה, צבע מערכות וכו'. עם כל כך הרבה התלבטויות, קשה מאוד שלא להתבלבל.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקנות בדיוק את האופניים שמתאימים לכם.

אנחנו יודעים שעבור הלקוחות, ההחלטה אלו אופניים לקנות היא החלטה קשה ומסובכת, במיוחד כשמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים. לכן החלטנו להכין עבורכם מדריך קנייה שיקל עליכם להבין את ההבדלים בין גדלי הגלגלים השונים ויצביע על היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי האופניים, וכך אנחנו מקווים, נקל עליכם את הבחירה וההחלטה.

ראשית נבהיר, אין "אופניים מושלמים" שמתאימים לכולם. לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. ההבנה מי אתם כרוכבים, איזה סגנון רכיבה אתם אוהבים ורוצים ומה אתם רוצים שהאופניים שלכם יתנו לכם – יעזרו לכם לקבל את ההחלטה, אילו הם האופניים ה"מושלמים" ביותר עבורכם.

השתמשו במדריך הקניה כדי ללמוד וכדי להבין את ההבדלים. המטרה שלנו היא להפוך את חווית הקנייה שלכם לפחות מבלבלת ולכוון אתכם אל עבר האופניים ה"מושלמים" שלכם.

אופני "29 – היופי שבגלגלים הגדולים

סביב שנת 2010, אופניים בעלי גלגלי "29 החלו להיות חלופה פופולארית ברוב חברות האופניים, האופניים הציעו מספר יתרונות על פני אופניים בעלי גלגלים "26.
גלגלי ה-"29 הגדולים, נותנים לרוכב אפשרות להגיע למהירות גבוהה יותר. בנוסף לזה הגלגלים הגדולים הם בעלי אחיזה גדולה יותר הודות לשטח המגע הגדול יותר עם הקרקע וכן הם מתגלגלים בקלות רבה יותר מעל המכשולים שבדרך.

גלגלי "29 עוברים מכשולים בקלות רבה יותר מאשר גלגלי "26, נסו לדמיין את ההבדל בין משאית שעולה על מדרכה לבין רכב פרטי, בעוד שהמשאית תתגלגל בקלות מעל המדרכה, אם לא תאטו את הרכב הפרטי למהירות כמעט אפסית המדרכה תעקם את הגלגל של הרכב.
כיוון שכך, רבים מהרוכבים שהתנסו ברכיבה עם על אופני "29, שמו לב שהם כבר אינם צריכים לחפש דרכים לעקוף סלעים ובורות כפי שעשו עם אופני "26, אלא יכולים פשוט "לדרוס" את המכשולים ולהתגלגל מעליהם מבלי להאט. אופני "29 מעניקים תחושת יציבות ומעלים את רמת הביטחון של הרוכב.
יותר מכך, יכולת השיכוך של הגלגלים הגדולים, גרמו למתכנני האופניים להבין, שהאופניים לא זקוקים למהלך בולמים ארוך, כדי שיספקו לרוכב רכות ושיכוך כמו באופני "26, כך שיעילות הדיווש עולה וה"בובינג" – פוחת.
רכיבה על אופני "29 בעלי מהלך בולמים של 100-120 מ"מ מקבילה ברכות ובשיכוך לרכיבה על אופני "26 בעלי מהלך 120-140 מ"מ. בעיקרו של דבר, כשאתם רוכבים על אופני "29, אתם יכולים לעשות יותר עם מהלך נמוך יותר.

יתרונות אופני "29

  • מהירות גבוהה יותר.

  • סלחנים מאוד גם בשטח עם סלעים ומהמורות רבות.

  • גלגלים גדולים יותר מצריכים פחות מהלך בולמים, מה שמוביל לפחות "בובינג" ויותר יעילות דיווש.

  • שטח מגע גדול יותר עם הקרקע נותן אחיזה גדולה יותר.

  • עקב האחיזה הגבוהה יותר הביטחון של הרוכב עולה מה שמאפשר לו לרכוב בקטעים טכניים יותר.

  • האופניים יעילים יותר ברכיבה למרחקים ארוכים, ה"דריסה" של הגלגלים הגדולים גורמים לפחות שינויי מהירות מחתחתי הדרך ופחות מאמצים מצד הרוכב לשימור המהירות.

חסרונות אופניי "29

  • היגוי פחות זריז בפניות מהירות. על אף זה, לבעיית ההיגוי ה"עצל" קיים פתרון מעולה בדמות גיאומטריית G2 של גארי פישר המיושמת כיום באופני TREK ו-IBIS.

  • גלגלים ובולם גדולים יותר מוסיפים משקל לעומת אופני "26.

  • פחות מהירים בתאוצה ממצב עמידה. אך עם זאת לאחר התחלת הנסיעה משמרים טוב יותר את המהירות.

  • פחות קשיחים צידית- גם לזה קיים פתרון בדמות סטנדרט BOOST לצירי הגלגלים. רוחב צירים רחב יותר מעניק קשיחות גדולה הרבה יותר לגלגלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקוח.ה יקר.ה
אחרי כמעט חצי שנה במילואים במלחמת חרבות ברזל אנחנו בחזרה בחנות!
החנות פתוחה כרגיל למעט ביום שישי הקרוב ה- 5/4 שבו תהיה סגורה.
מאוד נשמח לראות אותך.
התגעגענו ❤️
עמית ושגיא

דילוג לתוכן