תקלת שרשרת בשטח – תיקון שתמיד עובד

היי! אני עמית ואני שמח שהצטרפתם אליי לסרטון נוסף בסדרת הסרטונים שלנו.

היום אנחנו הולכים לדבר על איך אנחנו מתגברים על תקלה בשרשרת: נקרעה לנו שרשרת או התעקמה לנו חוליה בשרשרת. איך אנחנו מתגברים על התקלה כשאנחנו בשטח, וממשיכים לרכוב הביתה? 

במצב של תקלה בשרשרת, לדוגמא חוליה שהתעקמה, אנחנו רוצים להגיע לאחד משני מצבים, תלוי למעשה  בפתרון שאנחנו הולכים לתת.

במידה ואין לנו חוליית חיבור מהיר ואנחנו רוצים לבצע תיקון בעזרה פין קיים, אנחנו נצטרך לשלוף את הפין כמעט עד הסוף וליצור מצב שבו יש לנו חלק פנימי, שהוא שלם ואנחנו יכולים להשתמש בו, וחלק חיצוני עם פין ואז נוכל לחבר אותם.

למעשה אנחנו מוותרים באמצע על שתי חוליות: חוליה פנימית וחוליה חיצונית, ששתיהן לא תקינות.

אנחנו רוצים ליצור מצב שבו יהיו לנו בשני קצוות השרשרת זכר ונקבה, ולכן נצטרך להוריד את החוליות הפגומות באמצע וחוליות נוספות במקרה הצורך.

אנחנו נצטרך כלי שיש בו מפתח שרשרת, שאותו נלביש על החלק של השרשרת אותו אנחנו רוצים להוריד. נראה שהוא יושב בדיוק מול הפין ונתחיל לסובב את הידית. נוציא אותו, לא עד הסוף החוצה, אלא נשאיר לו חלק קטן שנמצא בתוך השרשרת. למעשה ניצור מצב שהפין עוד לא יצא לגמרי החוצה, אלא נמצא קצת בפנים ועכשיו מה שנשאר זה לחבר אותו.

לחץ כאן ותראה למה רוכבים מכל הארץ בוחרים בציודים (-:

בחלק ממפתחות השרשרת יש וו קטן שאפשר בעזרתו לתפוס שני חלקים בשרשרת ולהשאיר את הקצוות של השרשרת באוויר. למעשה זה נותן לנו את האפשרות לעשות את החיבורים כשעל השרשרת אין מתח.

עכשיו כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להכניס את שני הקצוות למקום, לקחת את מפתח השרשרת, להכניס את השרשרת במגרעות ולדחוף את הפין פנימה, עד שנשמע או נרגיש קליק.

נבדוק האם החוליה משוחררת ונראה שגם הפין שהכנסנו עובר כמו שצריך. עכשיו ניתן סיבוב של השרשרת לראות שהכל בסדר. חשוב לציין שיהיו מצבים שבהם השרשרת והפין שהכנסנו ירגישו תקועים, מה שנעשה זה קצת לעקם את השרשרת פנימה והחוצה עד שהפין מסתדר במקום.

אם נראה שזה לא מסתדר, נוכל בעזרת מפתח השרשרת לדחוף קצת את הפין החוצה או פנימה עד שהשרשרת תעבוד כמו שצריך.

הדרך השניה לפתור את התקלה היא בעזרת חוליית חיבור מהיר (או מנעול שרשרת) והיא למעשה מאוד מאוד פשוטה.

חוליית החיבור מורכבת משני חלקים שננעלים אחד על השני. אנחנו ניצור מצב שבו יש לנו שתי חוליות פנימיות, נכניס את חוליית החיבור בצד אחד ובצד השני נכניס אותה הפוך – כלומר מהצד השני.

על כל אחד מהחלקים יש מגרעות שהולכות ונהיות צרות ולמעשה כשמלבישים אותן אחת על השניה צריך לנעול אותן בעזרת הידוק.

אנחנו נעביר את חוליית החיבור שהרכבנו לחלק העליון של השרשרת, ובעזרת מכת פדל חזקה החוליה תנעל. אם היא לא ננעלה מה שאפשר לעשות זה קצת לשחק איתה ואז כשניתן מכה חזקה היא תנעל.

נבדוק שהחוליה יושבת כמו שצריך, נעשה סיבוב, נראה שהשרשרת עוברת ולמעשה פתרנו את הבעיה

דבר אחד שאתם צריכים לשים לב, במידה ובחרתם בתיקון שבו אנחנו משתמשים בפין הקיים בשרשרת, התיקון הוא זמני בלבד, מכיוון הנקודה שבה החלפנו את הפין היא כרגע נקודה חלשה בשרשרת! אני מאוד ממליץ להגיע לחנות כדי להחליף את הפין בפין מקורי שמיועד להחלפות האלה או בחוליית חיבור מהיר

אני מאוד מודה לכם שצפיתם בסרטון! אני מאוד מקווה שנהנתם ולמדתם ואני מזמין אתכם להגיע אלינו לחנות לקבל חתיכת שרשרת ולהתאמן עליה בבית כך שהפעם הראשונה שתיתקלו בהתעסקות עם שרשרת לא תהיה בשטח אלא לאחר שהתאמנתם קודם בבית.

אנחנו ניפגש בסרטונים הבאים ואני יותר ממזמין אתכם לרשום את התגובות וההערות שלכם מתחת לסרטון, אם אהבתם את הסרטון אני מאוד מאוד אשמח לשמוע מכם ואנחנו נתראה בסרטון הבא.

תודה רבה ושתהיה לכם רכיבה נהדרת!

עמית

על המהפכה בקניית אופניים כבר שמעת? לחץ כאן ותראה למה רוכבים מכל הארץ בוחרים בציודים (-:

2 תגובות על “תקלת שרשרת בשטח – תיקון שתמיד עובד

  1. פליקס לוטן אומר:

    אחלה הסבר ואחלה סרטון , מאד מלמד למתחילים שמחפשים מעט ידע וביטחון לקראת היצאה לשטח . תודה

  2. אמיר אומר:

    הסבר רהוט ומדוייק, שהרחיב עוד מעט את ידיעותי. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקוח.ה יקר.ה
צוות ציודים גויס למילואים וכרגע משרת את מדינת ישראל
מאחלים לכולנו ימים שקטים יותר וחזרה לרכיבות מהנות בקרוב.
תנחומינו למשפחות ולחברי הנרצחים וההרוגים והחלמה מהירה לפצועים.
החנות תיפתח בהתאם למצב ולשחרורנו משירות מילואים.
באהבה
עמית ושגיא

אפשר לשלוח אלינו הודעות ווטסאפ לטלפון 08-8600144
נשתדל לענות ולסייע בהתאם לפניות וזמינות במילואים.

דילוג לתוכן