תחזוקת אופניים בסיסית

היום נדבר על התחזוקה הבסיסית שאתם צריכים לבצע באופניים שלכם, אחרי הרכיבה או לפני הרכיבה הבאה, שתשמור על האופניים שלכם תקינים, בטוחים, וגם תחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתחזוקה. הנה אנחנו מתחילים!

הדבר הראשון שנבדוק הוא הצמיגים שלנו. מה נבדוק? נבדוק שהצמיגים שלנו שלמים, שאין לנו קרעים, שלצמיגים לא חסרות חתיכות, שאין בליטות בצמיג.

 

הדבר הבא שנבדוק אלו הגלגלים. נבדוק את החישוק ונראה שאין לו דנטים, שאין לו פגמים כלשהם. נעבור על החישורים (סליקים, שפיצים). נלחץ אותם בזוגות, נראה שכולם בלחץ פחות או יותר שווה ונעבור ויזואלית על הגלגל הקדמי ועל הגלגל האחורי ונראה שהם נראים לנו תקינים ושלמים.

נבדוק שאין לנו חופשים בגלגלים. נחזיק את הכידון או את הכסא, וננער את הגלגלים מצד לצד.

דבר נוסף שנבדוק הוא שהשחרורים המהירים שלנו בגלגלים סגורים כמו שצריך גם בגלגל הקדמי וגם הגלגל האחורי.

 

הדבר הבא שעליו נעבור הוא ה"הד-סט", מיסבי הראש שלנו.

נעשה את זה בצורה מאוד פשוטה: נחזיק את האופניים היכן שהסטם מתחבר לציר ההיגוי, נלחץ על הברקס הקדמי וננענע את האופניים קדימה ואחורה. במידה ונרגיש חופש – נצטרך לבצע חיזוק פשוט: נפתח את שני הברגים בסטם שלנו, הברגים שבצדדים, נהדק את הבורג העליון ונסגור את ברגי הצד של הסטם וההד-סט שלנו מסודר. אחרי שביצענו את החיזוק הנ"ל, נבצע את הבדיקה שוב ונראה שלא נשאר לנו חופש.

 

הדבר הבא שאותו נבדוק באופניים הם בולמי הזעזועים שלנו.

דבר ראשון שנעשה זה נסתכל עליהם ונראה שאין לנו שריטות ודפיקות בבולמים, גם ברגליים של הבולם הקדמי וגם ברגל של הבולם האחורי. נראה שאין לנו נזילות שמן משום מקום בבולם.

נלחץ על הכידון ועל האוכף ונבצע למעשה עבודה של הבולם. נראה שהבולמים עובדים בצורה חלקה, ושכל הפונקציות,  כמו נעילה וריבאונד תקינות גם הן.

 

נבדוק את השרשרת ואת גלגלי השיניים שלנו. נסובב את הקראנק ונבצע סקירה של השרשרת, נראה שכל החוליות שלנו שלמות, שגלגלי השיניים שלנו שלמים ושאין שיניים חסרות.

נעבור גם על כבלי ההילוכים, נראה שהכבלים שלנו שלמים ושאין לנו קצוות מפוצלים, שאין לנו לכלוך שנמצא בכניסה למוליכים, כדי שמערכת הילוכים תעבוד יותר טוב.

אני חייב לציין שהכבל הוא המרכיב הכי פשוט במערכת ההילוכים שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר. במידה והכבלים שלכם כבר זקוקים להחלפה העברת ההילוכים שלכם תהיה מאוד מאוד איטית ומאוד מסורבלת. החלפת הכבלים והמוליכים תפתור את כל הבעיות האלה.

הדבר הנוסף שנעשה הוא לבדוק את העברת ההילוכים ואותו נעשה באחת משתי שיטות:

או שנרים את האופניים, נסובב את הקראנק ונראה שכל הילוכים עוברים,

או לעשות סיבוב קטן ליד הבית ולהעביר את כל ההילוכים. במידה והשרשרת לא מגיעה אל חלק מההילוכים, או שיש לנו עיכוב בהעברת ההילוכים, נצטרך לבדוק את זה קצת יותר לעומק: או לגשת לחנות או לחכות לאחד מהסרטונים הבאים שלנו, שבו נלמד איך אנחנו מכוונים את ההילוכים.

 

מערכת הבלמים שלנו היא עוד משהו שאנחנו צריכים לבדוק.

במידה ויש לנו דיסקים הידראוליים, נבצע לחיצה של ידיות הברקס ונראה שהידיות לא מרגישות ספוגיות.

נסתכל גם על שלמות הרוטורים שלנו, נבדוק שהם ישרים, נבדוק את שלמות הקליפר, נראה שאין לנו חופשים.

דבר נוסף שנעשה הוא להציץ פנימה לתוך הקליפר ולראות שעדיין יש לנו בשר ברפידות. אנחנו צריכים לפחות מילימטר של בשר בשתי הרפידות.

 

אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לעשות במהלך הטיפול שלנו באופניים הוא חיזוקים.

כל מה שאנחנו צריכים הוא מפתח אלן שיש בו את האלנים הנחוצים, בדרך כלל 4, 5 ו-6 מילימטר ואנחנו צריכים פשוט לחזק את כל האלנים שאנחנו רואים באופניים.

נתחיל מקדימה מהקליפרים של הברקסים נעבור להד-סט, כל בורג אלן שאנחנו רואים באופניים.

לא נשתמש בכוח רב, נפעיל כוח יד כדי לא לפגוע בברגים ולהפוך את האופניים שלנו להרבה יותר בטוחים.

 

אני מאוד נהניתי היום נתראה בסרטון הבא ושיהיה לכם יום מצויין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקוח.ה יקר.ה
אחרי כמעט חצי שנה במילואים במלחמת חרבות ברזל אנחנו בחזרה בחנות!
החנות פתוחה כרגיל למעט ביום שישי הקרוב ה- 5/4 שבו תהיה סגורה.
מאוד נשמח לראות אותך.
התגעגענו ❤️
עמית ושגיא

דילוג לתוכן